Κοτόπουλο – Γαλοπούλα και η θρεπτική τους αξία

Η γαλοπουλά εχει λευκό νόστιμο κρέας, με ελάχιστα λιπαρά ενώ συγκαταλέγεται στη λίστα των πιο υγιεινών και θρεπτικών επιλογών, με μικρή θερμιδική απόδοση αλλά με μεγάλη διατροφική αξία και ευεργετική δράση. Η γαλοπούλα έχει πολλές θρεπτικές ιδιότητες, πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας και πολλές βιταμίνες (Β6, Β3, Β2, Β12), σίδηρο, φώσφορο και κάλιο (καρδιολογική δράση) που είναι ιδιαίτερα χρήσιμα για ευαίσθητες ηλικιακές ομάδες, όπως είναι τα παιδιά. Η γαλοπούλα είναι πλούσια σε τρυπτοφάνη, αμινοξύ που συμβάλλει στην παραγωγή της σεροτονίνης που με τη σειρά της χαρίζει αισθήματα χαλάρωσης και ευφορίας στον οργανισμό. Περιέχει επίσης ελάχιστα λιπαρά, γεγονός ιδιαίτερα χρήσιμο για άτομα που ακολουθούν διατροφικό πρόγραμμα απώλειας βάρους με αυξημένα ποσά άλυπης πρωτεΐνης.

Το κρέας του κουνελιού είναι το πιο πλούσιο σε πρωτεϊνες καί το πιο φτωχό σε θερμίδες σε σύγκριση με τα υπόλοιπα κρέατα. Παρά τη χαμηλή περιεκτικότητα σε λίπος, χαρακτηριστική είναι η μεγάλη περιεκτικότητα των λιπιδίων σε λινολέικό καί λινολενικό οξύ. Επιπλέον το κρέας του κουνελιού ξεχωρίζει για το πολύ χαμηλό ποσοστό σε χοληστερόλη (35-50 mg / 100 g νωπού κρέατος). Γι αυτές τις ιδιότητες του πρέπει να συνίσταται για τη διατροφή ατόμων που παρουσιάζουν καρδιαγγειακά νοσήματα, υψηλά επίπεδα χοληστερόλης καί τριγλυκεριδιων στο αίμα καθώς καί ατομα με υψηλόυς δείκτες LDL καί χαμηλή HDL. Το κρέας του κουνελιού ενδείκνυται να χρησιμοποιείται προνομιακά για την πρόληψη της αρτηριοσκλήρωσης καί τις διαταραχές του μεταβολισμού των λιπών (παχυσαρκία).

Για περισσότερες πληροφορίες επισκευθείτε: www.psoma.gr     

Some description 
  Δρ. Μαρία Ψωμά
Ιατρός - Βιοπαθολόγος
Ιατρική Παχυσαρκίας
και Αντιγήρανσης